سایت اختصاصی

11402/10/۱۲

سایت اختصاصی

سایت اختصاصی

سایت اختصاصی به وب‌سایت‌هایی اطلاق می‌شود که از ابتدا تا انتها با کدنویسی دستی ایجاد شده‌اند و از هیچ ابزار آماده‌ای برای طراحی و اجرا استفاده نکرده‌اند.

در علی‌رغم اینکه سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس برای ایجاد بخشی از وب‌سایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، سایت‌های اختصاصی به شکلی متفاوت و با دستاوردهای کدنویسی اختصاصی ایجاد می‌شوند.

در سابقه‌ای که در مقاله "CMS چیست" توضیح داده‌ایم، بیان شده است که چگونه بخشی از وب‌سایت‌ها با استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا به سادگی و بدون نیاز به مهارت برنامه‌نویسی ایجاد می‌شوند.

اما در مقابل، سایت‌های اختصاصی به طریقی کاملاً دیگر و با تمرکز بر روی جزئیات فنی و برنامه‌نویسی سفارشی، به‌وسیله توانایی‌های کدنویسی دستی ایجاد می‌شوند.

این سایت‌ها، عمدتاً به دلیل نیاز به اختصاص ویژه و کنترل کامل بر تمامی جنبه‌های ظاهری و عملکردی، از کدنویسی دستی بهره می‌برند. این رویکرد امکان ارائه طراحی منحصر به فرد، امکانات خاص، و سفارشی‌سازی جزییات را فراهم می‌کند، که در نهایت، یک تجربه منحصر به فرد و کارآمد برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد.



ویژگی های سایت اختصاصی

ویژگی‌های یک سایت اختصاصی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

تمرکز بر یک موضوع یا شغل: سایت ممکن است به یک موضوع خاص یا حوزه کسب‌وکار اختصاص یابد.

طراحی ویژه: طراحی سایت معمولاً با توجه به نیازها و سلیقه‌های خاص مالک یا مخاطبان هدف انجام می‌شود.

محتوای اختصاصی: اطلاعات، محصولات یا خدمات ارائه شده در سایت به طور اختصاصی برای آن سایت تولید شده و در آنجا قرار دارد.

ارتباط مستقیم با مخاطبان: این نوع سایت‌ها ممکن است از طریق فرم‌های تماس، نظرات، چت آنلاین یا شبکه‌های اجتماعی ارتباط مستقیم با مخاطبان خود داشته باشند.

مدیریت و به‌روزرسانی مداوم: صاحبان سایت اختصاصی معمولاً به‌روزرسانی‌های مداوم را برای ارائه اطلاعات تازه و جذاب بررسی و انجام می‌دهند.

سایت اختصاصی می‌تواند برای اهداف شخصی، تجاری، آموزشی یا سایر مقاصد استفاده شود. این نوع سایت‌ها می‌توانند به عنوان یک ابزار کلان ارتباطات و تبلیغات برای افراد و سازمان‌ها عمل کنند.

برنامه‌نویسان وب برای ایجاد یک سایت اختصاصی، ابتدا باید با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف، ظاهر سایت را طراحی کنند که به آن "Front-End" یا قسمت جلوی سایت گفته می‌شود.

سپس، با استفاده از زبان‌ها و کتابخانه‌های مختلف، باید به برنامه‌نویسی بخش مدیریت سایت بپردازند که به آن "Back-End" یا قسمت پشت سایت اطلاق می‌شود.

بر خلاف سایت‌های وردپرسی که فرآیند طراحی آن‌ها تا حدودی ساده است، ایجاد سایت‌های اختصاصی چالش‌برانگیز بوده و به تجربه و دانش کافی نیاز دارد.

در این رویکرد، نه تنها ظاهر بلکه کلیه جنبه‌های عملکردی سایت به دقت برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی می‌شوند. این نیاز به دانش عمیق در زمینه برنامه‌نویسی و توانایی در استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، سطح پیچیدگی و چالش طراحی سایت‌های اختصاصی را افزایش می‌دهد.


چرا باید به سفارش یک سایت اختصاصی اندیشید؟

این سوال ممکن است در ذهن شما نیز به وجود آید. زمانی که می‌توان با هزینه کم یک وب‌سایت وردپرسی را طراحی کرد، چرا باید به ساخت یک وب‌سایت اختصاصی فکر کنیم؟

در فرآیند سفارش یک وب‌سایت، نباید تنها به هزینه آن توجه کنیم؛ بلکه اهمیت بسیاری به امکانات و ویژگی‌هایی که وب‌سایت فراهم می‌کند باید داد. وب‌سایت‌های وردپرسی یا سایر وب‌سایت‌های ساخته شده با CMSهای آماده، ممکن است با محدودیت‌هایی مواجه شوند.

زیرا برای اضافه کردن المان یا ویژگی به آن، نیاز به استفاده از افزونه‌ها دارند. در صورتی که نیاز به افزودن ویژگی‌هایی باشد که توسط هیچ افزونه‌ای پشتیبانی نمی‌شود، راه‌حل اجرایی آسان نخواهد بود و شما ممکن است مجبور به دخالت برنامه‌نویسی شوید.

اما زمانی که شما یک وب‌سایت اختصاصی سفارش می‌دهید، اطمینان حاصل می‌کنید که تمام امکانات و ویژگی‌های لازم برآورده شده و محدودیت‌های وب‌سایت‌های وردپرسی را تجاوز کرده‌اید. علاوه بر این، دلایل دیگری نیز برای انتخاب یک وب‌سایت اختصاصی وجود دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.



هزینه‌ی سایت اختصاصی

سایت‌های اختصاصی دارای هزینه‌های متغیر هستند، زیرا نیاز است که ابتدا ویژگی‌ها و امکانات مورد نیاز توسط کارفرما شناسایی شود، و سپس با توجه به زمان، منابع، و عوامل دیگر، هزینه نهایی سایت محاسبه گردد.

اجمالاً، هزینه سایت‌های اختصاصی به طور کلی بیشتر از هزینه سایت‌های وردپرسی است، زیرا در طراحی سفارشی، نیاز به توجه به جزئیات بسیار و ارائه امکانات منحصر به فرد و سفارشی داریم.


زمان مورد نیاز برای طراحی سایت اختصاصی

فرآیند طراحی یک وب‌سایت اختصاصی نسبت به وب‌سایت‌های وردپرسی زمان‌برتر است؛ زیرا در مقابل وب‌سایت‌های وردپرسی که با چند کلیک قابلیت طراحی دارند و المان‌ها و بخش‌های مختلف به راحتی قابل افزودن هستند، در وب‌سایت‌های اختصاصی، حتی برای افزودن کوچک‌ترین و ساده‌ترین المان نیز نیاز به کدنویسی داریم.

اگرچه طراحی یک سایت اختصاصی زمان‌بر است، اما این تاخیر به دلیل پیچیدگی و حرفه‌ای بودن فرآیند، می‌تواند باعث ایجاد یک وب‌سایت با امکانات منحصر به فرد برای کسب و کار شود. برخی از مزایای بیشتری که یک سایت اختصاصی برای کسب‌وکار دارد، باعث می‌شود طولانی بودن زمان طراحی آن به چشم نیاید.


بیشتر بدانید:

چرا طراحی سایت اختصاصی بکنیم؟

بهترین cms کدام است؟

بهترین سیستم مدیریت محتوای ایرانی

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت اختصاصی

طراحی سایت


انواع طراحی سایت اختصاصی


۱. طراحی سایت اختصاصی داینامیک:

در این نوع طراحی سایت اختصاصی، محتوای وبسایت قابل تغییر و تحول است و هر زمان که مشتری نیاز داشته باشد، می‌تواند محتوای سایت را تغییر دهد یا به آن اضافه کند. قابلیت ویرایش پذیری این نوع از سایت‌ها از ویژگی‌های بارز آن به شمار می‌آید.

طراحی سایت اختصاصی داینامیک بیشتر برای وب‌سایت‌های پویا، مانند فروشگاه‌ها، استفاده می‌شود تا بتوان محصولات را به‌روزرسانی کرد.


۲. طراحی سایت اختصاصی استاتیک:

در این نوع از انواع سایت اختصاصی، محتوای آن به صورت ثابت است و امکان ویرایش محتوا در آن وجود ندارد. اگر بخواهیم محتوایی را ویرایش، حذف یا اضافه کنیم، باید دانش برنامه‌نویسی داشته باشیم تا با کدنویسی تغییرات را بر روی سایت اعمال کنیم.

این نوع سایت برای کسب و کارهایی مناسب است که نیاز به تغییرات محتوا در آن‌ها دیده نمی‌شود و محتوای سایت به صورت ثابت است. کسب و کارهایی که نیاز به به‌روزرسانی دائمی دارند، بهتر است از این نوع طراحی سایت استفاده نکنند.



مزایای سایت اختصاصی


۱. برنامه‌نویسی اصولی سایت:

سایت‌های اختصاصی با برنامه‌نویسی اختصاصی خود، به‌وسیله کدنویسی حرفه‌ای، امکانات منحصر به فرد و هویت خود را شکل می‌دهند.


۲. امکان تغییرات دلخواه:

صاحبان کسب و کار می‌توانند به راحتی تغییرات مورد نیاز را در سایت اعمال و آن را به تطلب دلخواه خود شخصی‌سازی کنند.


۳. طراحی گرافیکی اختصاصی (بدون قالب آماده):

با انتخاب یک طراحی گرافیکی اختصاصی، سایت از هویت خود برخوردار می‌شود و از قالب‌های آماده جدا می‌شود.


۴. امنیت بالا:

سایت‌های اختصاصی به دلیل برنامه‌نویسی مخصوص، امنیت بالاتری در مقابل حملات و نفوذها دارند.


۵. طراحی پنل مدیریت دلخواه:

ایجاد یک پنل مدیریت سفارشی، به مدیران امکان مدیریت آسان و انعطاف‌پذیری را می‌دهد.


۶. سرعت بسیار بالا:

بدون بارگذاری اضافه و کد‌های غیرضروری، سایت‌های اختصاصی از سرعت بالایی برخوردارند.


۷. عدم وجود کدهای اضافه:

به دلیل کدنویسی دقیق، سایت از کدهای اضافه و غیرضروری جلوگیری می‌کند.


۸. بهینه‌سازی آسان:

بهینه‌سازی سایت اختصاصی به راحتی انجام پذیر و با سرعت اجرایی بهتری همراه است.


۹. کم حجم بودن سایت:

با کدنویسی بهینه، سایت اختصاصی دارای حجم کمتری است که به سرعت بارگذاری و بهینه‌تر بودن کمک می‌کند.


۱۰. هزینه نگهداری و توسعه کم:

به دلیل کدنویسی اصولی و بهینه، هزینه نگهداری و توسعه سایت اختصاصی به طور کلی کمتر است.




هدف طراحی سایت اختصاصی

طراحی یک سایت اختصاصی می‌تواند اهداف متعددی را برای کسب و کارها به همراه داشته باشد. این اهداف، اساسی‌ترین نقاط توجه در راستای توسعه و ارتقاء فعالیت‌ها و شناخت وبسایت می‌باشند. در زیر به برخی از اهداف مهم طراحی سایت اختصاصی اشاره خواهیم کرد:


۱. افزایش فروش سایت:

طراحی سایت با هدف بهبود تجربه کاربری، افزایش اطمینان و جذب مشتریان، به طور مستقیم منجر به افزایش فروش محصولات و خدمات می‌شود.


۲. افزایش بازدیدکنندگان و کاربران سایت:

به وسیله طراحی یک وبسایت اختصاصی و جذاب، تعداد بازدیدکنندگان افزایش می‌یابد و این امکان فراهم می‌شود تا کاربران به اعضای فعال وبسایت تبدیل شوند.


۳. افزایش درآمد از سایت:

ارتقاء تجربه خرید و ایجاد امکانات متنوع در سایت، می‌تواند به افزایش درآمد و درخور برنامه را برای کسب و کار ایجاد کند.


۴. اطلاع‌رسانی آسان:

وبسایت به عنوان یک وسیله مؤثر برای اطلاع‌رسانی به مشتریان و کاربران خدمت می‌کند و اطلاعات لازم به سرعت و با دقت قابل دسترسی می‌شوند.


۵. توسعه و رشد کسب و کار:

با ارائه اطلاعات جامع و محتوای متنوع، سایت اختصاصی به توسعه و رشد کسب و کار کمک می‌کند.


۶. برندسازی کسب و کار:

طراحی یک وبسایت منحصر به فرد و با کیفیت، به برند کسب و کار شناخت و اعتبار می‌افزاید.


۷. آسانی خرید برای مشتریان:

ایجاد فرآیند خرید آسان و شفاف، مشتریان را به خود جذب می‌کند و افزایش فعالیت خریداران را دنبال می‌کند.


۸. ارائه مشاوره پیش از خرید:

امکان اطلاع‌رسانی کامل و ارائه مشاوره به مشتریان پیش از خرید، ارتقاء سطح اطلاعات و اطمینان آن‌ها را فراهم می‌کند.


۹. سئو سایت برای افزایش ورودی:

بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو، باعث افزایش ورودی افراد جستجوگر به وبسایت می‌شود و در نتیجه افزایش فرصت‌های فروش.


۱۰. اعتمادسازی کسب و کار:

وجود یک وبسایت حرفه‌ای و قابل اطمینان، به اعتماد مشتریان به کسب و کار کمک می‌کند.


۱۱. تجاری‌سازی کسب و کار:

وجود یک وبسایت به عنوان یک ابزار تجاری موثر، امکان تبلیغات، فروش آنلاین، و گسترش بازار را فراهم می‌کند.


۱۲. اضافه نمودن ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد:

ارائه ویژگی‌های خاص و جذاب در سایت، می‌تواند تفاوت کسب و کار را در بازار تعیین کند.


۱۳. منحصر به فرد بودن سایت:

سایت اختصاصی، با طراحی گرافیکی زیبا و متفاوت، به شما کمک می‌کند تا نام برند خود را در ذهن مشتریان بنشانید.




طراحی سایت اختصاصی یا وردپرس؟یک انتخاب هوشمندانه


تصمیم گیری بین طراحی سایت اختصاصی یا وردپرس یک مسئله مهم برای صاحبان کسب و کار است. هر دو راهکار دارای مزایا و معایب خود هستند، و انتخاب بین آنها نیاز به تحلیل دقیقی از نیازها و هدف‌های شما دارد.


طراحی سایت وردپرسی:

سیستم مدیریت محتوای آماده ی وردپرس به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت و با هزینه کمتر یک وبسایت راه بندازید. با استفاده از قالب‌های آماده و افزونه‌های متعدد، می‌توانید سریعاً به ساختاری مناسب برسید.

این گزینه برای کسب و کارهای کوچک و متوسط با بودجه محدود نسبتا مناسب است اما برای بازه مشخصی ، چون با گذشت زمان برای کوچک ترین تغییر و یا درخواست باید افزونه نصب کنید و نصب هر افزونه موجب تداخل با افزونه های دیگر خواهد شد اما این همه ماجرا نیست .

نصب افزونه باعث کاش سرعت سایت می شود و زمان لود صفحات را بالا می برد ، همچین ساختار وردپرس چون همگانی است و برای استفاده همگانی طراحی شده به اجبار باید به سبکی طراحی می شده که مناسب تمامی وب سایت ها باشد که این به خودی خود موجب شروع داستان و ماجرای جدید است .

وردپرس به این مشکلات خلاصه نمی شود و اصلی ترین مشکل آن امنیت به شدت پایین آن است که با کوچک ترین حملات ربات ها یا ... سایت دان خواهد شد ، همچنین وردپرس تحمل کاربران زیادی را ندارد و اگر چندین کاربر به صورت همزمان در وب سایت شما حضور داشته باشند ، عملا سایت شما غیر قابل استفاده خواهد شد.


طراحی سایت اختصاصی:

اگر نیاز به یک طرح خاص و منحصر به فرد دارید و یا اگر کسب و کار شما از ویژگی‌ها و امکانات خاصی برخوردار است و برای دراز مدت قصد استفاده دارید ، امنیت سایت برای شما مطرح سات یا سرعت لود زیر 2 ثانیه می خواهید، طراحی سایت اختصاصی با استفاده از الوند گزینه‌ای مناسب است.

این راهکار به شما امکان می‌دهد تا هر جزئیاتی را کنترل کنید و وبسایتی با کیفیت بالا و بهینه برای نیازهای خاص خود ایجاد کنید.البته این نکته را هم باید گفت که امروزه متاسفانه با اسم طراحی سایت اختصاصی برای شما همان وردپرس را کمی بیشتر بهینه سازی می کنند .

شما با توجه به چیز هایی که می بینید شاید اصلا متوجه این موضوع نشوید ، پس انتخاب یک شرکت برای طراحی سایت اختصاصی شما بزرگ ترین چالش برای شروع یک کسب و کار آنلاین است.

تصمیم با توجه به نیازها: قبل از انتخاب بین وردپرس و طراحی اختصاصی، باید نیازهای کسب و کار، بودجه، امکانات مورد نیاز و سطح انعطاف پذیری مدنظر قرار گیرند. به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما نیاز به امکانات خاصی دارد که در وردپرس به سختی قابل اجرا هستند، طراحی اختصاصی بهترین گزینه باشد.

بنابراین، تصمیم گیری بین وردپرس و طراحی اختصاصی نیازمند درک دقیق از متغیرهای کسب و کار شما و اهداف آن است.


انتخاب هوشمندانه بین طراحی سایت وردپرسی و سایت اختصاصی

تصمیم‌گیری بین طراحی سایت وردپرسی و یک وبسایت اختصاصی گام مهمی در جهت تجارت آنلاین شماست. با توجه به ویژگی‌ها و مقایسه‌هایی که ارائه داده‌ایم، هم اکنون می‌خواهیم برخی نکات اضافی درباره این انتخابها بیان کنیم.


الوند و سرویس‌های ما:

در الوند، ما به شما راهکارهایی ارائه می‌دهیم که با توجه به نیازها و اهداف کسب و کار شما، انتخاب مناسبی برای طراحی و توسعه وبسایتتان داشته باشید. اگر از یک وبسایت دینامیک و پویا با امکانات خاص برای کسب و کارتان به دنبالید، طراحی اختصاصی با الوند می‌تواند گزینه ایده‌آلی باشد.




طراحی سایت اختصاصی با الوند:

سرعت لود عالی : الوند متناسب با شرایط ایران طراحی شده است و سرعت لود بین 1 الی 2 ثانیه را به شماعزیزان ارائه می دهد.

امنیت بی نظیر : الوند با استفاده از چندین فایروال و روش های امنیتی ، امنیت وب سایت های شما را تقریبا غیرقابل نفوذ کرده است.

طراحی دلخواه: ما به شما این امکان را می‌دهیم که یک طرح گرافیکی منحصر به فرد و هماهنگ با شناخت مخاطبان خود داشته باشید. این به شما این قدرت را می‌دهد که برند خود را با وبسایت خود هماهنگ کنید.

امکانات خاص: با استفاده از کدنویسی اختصاصی، می‌توانید امکانات ویژه‌تری را به وبسایت خود اضافه کنید و از امکانات بیشتری برخوردار شوید.

کنترل کامل: شما می‌توانید کنترل کاملی بر روی تمام جزئیات وبسایت خود داشته باشید و هر تغییری را به سرعت اعمال کنید.

توصیه الوند: اگر کسب و کار شما نیاز به یک وبسایت با ویژگی‌ها و طراحی خاص دارد، طراحی اختصاصی با الوند گزینه مناسبی است. با الوند، ما با شما هستیم تا بهترین تصمیم بر اساس نیازهای منحصر به فرد شما را اتخاذ کنید.


دریافت مشاوره تخصصی رایگان

شما می توانید برای دریافت مشاوره تخصصی کاملا رایگان با شماره 57057 710 021 تماس بگیرید و یا به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

مرکز تماس سامانه تیکت